אם שמעתם את המונח משפך שיווקי ולא הייתם בטוחים מה זה בדיוק – אתם לא לבד. משפך שיווקי הוא אחד המודלים המרכזיים לגיוס לקוחות בתהליך מואץ בעולם השיווק הדיגיטלי, והוא מתאר את הדרך שבה לקוחות פוטנציאליים עוברים מחוסר היכרות מוחלט ועד הפיכה ללקוחות משלמים. ב-3 דקות הקרובות תבינו מה זה משך שיווקי, מה השלבים שהלקוח עובר בתוך המשפך השיווקי ולמה המודל הייחודי הזה יכול לשנות לחלוטין את תוצאות הקמפיינים שלכם.
מה זה משפך שיווקי בעצם?
משפך שיווקי (Marketing Funnel) הוא במילים פשוטות תהליך מתוכנן מראש שמוסיף או מחליף אמונות שונות שיש לקהל היעד כדי להפוך את הקהל ללקוחות משלמים. הדימוי של "משפך" נבחר משום שהלקוח הפוטנציאלי עובר מספר שלבים וככל ששלב המשפך מתקדם יותר כמות האנשים קטנה. הרבה אנשים נחשפים אליכם בהתחלה, פחות מהם מתעניינים, עוד פחות שוקלים לרכוש, ורק חלק מהם מבצעים את הרכישה או ההרשמה.
שלבי המשפך השיווקי
- שלב המודעות
בשלב זה המטרה היא לגרום לכמה שיותר אנשים להיחשף לעסק. - שלב העניין
כאן הלקוח כבר סקרן יותר. הוא מתחיל לקרוא כתבות, להוריד מדריכים חינמיים, לצפות בהדרכות מוקלטות, להירשם לוובינרים או להירשם לניוזלטר. - שלב החימום
בנקודה זו הליד כבר הביע התעניינות ראשונית אבל הוא צריך לעבור "תהליך הכשרה" כדי להיות ליד רלוונטי. זה השלב שבו נחשוף אותו לתוכן ייחודי, נציג לו הוכחות חברתיות (כמו המלצות לקוחות) ונגרום לו להרבה הפלת אסימונים. - שלב ההמרה
זה השלב הקריטי שבו הלקוח מבצע את הפעולה הרצויה – רכישה, קביעת פגישה או השארת פרטים.

מה היתרונות של עבודה עם משפך שיווקי?
במילה אחת משפך שיווקי נותן שליטה, ובהרחבה המשפך מאפשר:
- למדוד באופן מדויק את החזרי ההשקעה, את שווי הלקוח, את עניין הלקוחות בכל מסר שיווקי ואת אפקטיביות התהליך השיווקי הכללי.
- לבצע סבבי שינויים מהירים ולעבוד בעצימות ואפקטיביות גבוהה כמו חברת סטארטאפ.
- להגדיל את אחוזי ההמרה בצורה משמעותית.
- הגדלת כמות הלידים בלחיצת כפתור – כתלות בתקציב השיווק.
דוגמה פשוטה למשפך שיווקי
נניח שאתם בעלים של תוכנית לירידה במשקל והחלטתם להעלות משפך וובינר:
- בשלב המודעות: אתם מעלים קמפיין בפייסבוק שמציג אתכם ומייצר עניין בעסק שלכם.
- בשלב העניין: המשתמש נרשם לוובינר חינמי שחושף בפניו את השיטה הייחודית שלכם.
- בשלב החימום: הוא מקבל מיילים והודעות וואטסאפ עם ערך ייחודי, מפתח הערכה אליכם ורצון מוגבר להגיע לשידור הוובינר.
- בשלב ההמרה: הוא צופה בוובינר ורוכש את התוכנית שלכם.
איך בונים משפך שיווקי רווחי?
לבנות משפך שיווקי אפקטיבי ורווחי זה מאוד מורכב. לא כל קמפיינר או איש שיווק יכול לעשות את זה כי יש כל כך הרבה ניואנסים שמפילים משפכים ולכן כדאי שיהיה לצידכם מישהו שבניית משפכים זה היום יום המשעמם שלו במשרד. בין היתר צריך:
- להגדיר בעיה ספציפית של קהל היעד.
- ליצור מסרים מתאימים לרמת המודעות של הלקוח ולשלב שלו במשפך.
- לחבר אוטומציות ולהיות עם אצבע על הדופק במדדי המפתח של כל משפך.
- לבצע אופטימיזציה מתמדת בהתאם לנתונים.
טיפים נוספים לניהול משפך שיווקי מוצלח
- השתמשו באוטומציות שיווקיות (כמו דיוור אוטומטי).
- דאגו לתוכן איכותי שמחזק את האמון ועל הדרך מטמיע אמונות רצויות בקהל היעד.
- שמרו על מסרים פשוטים וקריאה לפעולה ברורה.
סיכום וקריאה לפעולה
בלי משפך שיווקי מסודר, קשה להפוך מתעניינים ללקוחות נאמנים במהירות ולכן אם אתם רוצים לבנות משפך חכם שיביא תוצאות חזקות – זה בדיוק מה שאנחנו עושים בביונד מרקטינג 🚀
אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ולקבוע שיחה עם יועץ משפכים שלנו, כדי שבחודש הקרוב תהיה לכם מערכת שיווקית שמביאה לקוחות חדשים באופן עקבי ונשלט.



