בעולם השיווק הדיגיטלי, משפך שיווקי הוא הכלי שמוביל במהירות את הלקוח הפוטנציאלי מהיכרות ראשונית ועד לביצוע פעולה (רכישה, השארת פרטים או הרשמה). השאלה הגדולה היא: איך גורמים למשפך לייצר כמה שיותר כסף?
בכתבה זו נציג שיטות פרקטיות לשיפור משפך שיווקי, מיטוב קמפיינים ממומנים, ואופטימיזציה שתוביל ליותר כסף בכיס, באותה עלות.
ניתוח ביצועים ומדדי שיווק
לפני שנוגעים במשפך עצמו, חשוב להבין איפה נקודת הנפל של המשפך:
- האם המודעה לא מספיק מעניינת את הקהל?
- אולי דף הנחיתה והמודעה לא משדרים על אותו גל ואז הרבה לקוחות שהתעניינו במודעה, לא ממירים בדף הנחיתה?
- יכול להיות שאנחנו מקבלים הרבה לידים אבל הם מברזים מהפגישה מה שאומר ששלב החימום לא נותן ערך ייחודי ומכניס אותם לתודעת רכישה.
- ייתכן גם שאנשי המכירות לא מחברים את מה שהליד עבר עד עכשיו למצב שלו ולפיתרון שלנו ואז העסקה מתפספסת.
הדוגמאות האלו הן הרבה תרחישים שכל אחד מהם יכול לחבל במשפך השיווקי שלנו אבל חשוב להבין מהי נקודת הנפל הקריטית שלנו ולטפל בה בכל פעם.
הטעות הנפוצה במיטוב משפכי שיווק
הקמה של משפך שיווקי דורשת תכנון קפדני, הבנה של פסיכולוגיית הרכישה של קהל היעד, העמקה באמונות מגבילות, בחסמים בכאבים וברצונות של הקהל שלנו וכל זה גורם לנו לעבודה מאומצת ומתישה מאוד.
כשעשינו את כל זה והמשפך לא עובד, הנטייה של רוב האנשים היא לזרוק את כל מה שהם עשו לפח ובמקרה הטוב לעשות משפך חדש מ-0, במקרה הרע לוותר על רעיון המשפך השיווקי ולסגור את העסק שלהם לקהל שצריך אותם.
אז מה עושים כשמשפך שיווקי לא עובד?
כשיש לנו תקלה ברכב אנחנו הולכים למוסכניק ומחליפים רק את החלקים התקולים. ככה גם במשפך שיווקי אנחנו צריכים לזהות את מקור הבעיה ואותו לתקן. שינויים יהיו דברים כמו:
- הוספת הוכחות חברתיות (טסטימוניאלס, לוגואים של לקוחות).
- וידאו או אינפוגרפיקה חדשה שממחישה את הערך.
- קריאה לפעולה (CTA) ממוקדת ובולטת יותר.
- שיפור ההבטחה השיווקית שלנו.
כשיש לנו תקלה ברכב אנחנו הולכים למוסכניק ומחליפים רק את החלקים התקולים. ככה גם במשפך שיווקי אנחנו צריכים לזהות את מקור הבעיה ואותו לתקן. שינויים יהיו דברים כמו:
- הוספת הוכחות חברתיות (טסטימוניאלס, לוגואים של לקוחות).
- וידאו או אינפוגרפיקה חדשה שממחישה את הערך.
- קריאה לפעולה (CTA) ממוקדת ובולטת יותר.
- שיפור ההבטחה השיווקית שלנו.
טיפ זהב: בצעו A/B Testing כדי לראות מה עובד טוב יותר.
קידום ממומן מותאם למשפך
ניהול קמפיינים נכון משפיע ישירות על הצלחת המשפך:
- מודעות מותאמות לשלב במסע הלקוח (מודעות הכרות מול רימרקטינג).
- התאמת קריאייטיב וקריאה לפעולה.
- פילוח מדויק של קהלים ושימוש בקהלים דומים או קהלים חמים.
לסיכום
משפך שיווקי חכם יכול להקפיץ את ההמרות שלך בלי להגדיל את התקציב. 🚀
רוצה לראות איך עושים את זה בפועל?
👉 דבר עכשיו עם יועץ משפכים בסוכנות ביונד מרקטינג ותן לנו לשדרג לך את המשפך כך שיעבוד בשבילך – ולא להפך.



