איך לבחור סוכנות שיווק דיגיטלי – 5 דברים שלא סיפרו לכם וכדאי לדעת

כשמחפשים סוכנות שיווק דיגיטלי באינטרנט מוצאים מאות רבות של סוכנויות שמתהדרות בניסיון של שנים בדיגיטל ובניהול קמפיינים עם תקציבים של מיליונים בחודש או בעבודה עם החברות הכי גדולות במשק הישראלי, אבל בחלק גדול (מידי) מהמקרים אנחנו רוכשים את השירות שלהם, ופתאום אנחנו מוצאים את עצמנו מתנהלים מול קמפיינרים או מנהלי לקוחות לא מקצועיים, שלוקח להם ימים רבים לענות, לא מייצרים תוכן שבאמת קולע לפסיכולוגיה של קהל היעד שלנו ובעיקר – מפוצצים אותנו בנתונים שמאדירים את הקמפיין כשבשטח – אנחנו מדממים כסף.
בכתבה הזו נעשה סדר ונדבר על 10 פרמטרים שניתן לזהות אותם לפני תחילת העבודה שהופכים סוכנות שיווק לסוכנות מנצחת.

להכיר את צוות העבודה
כשאנחנו מרימים טלפון לסוכנות שיווק דיגיטלי בינונית או גדולה, אנחנו מדברים עם איש מכירות שמטרתו להכניס כמה שיותר כסף לחברה. אנשי מכירות מטבעם הם לרוב אנרגטיים, שירותיים עבור הלקוח ומומחים ביצירת רושם ראשוני מצוין. אין בזה שום דבר פסול, אבל התפקיד שלנו הוא לוודא שיש הלימה בין איך שאיש המכירות מדבר על הצוות עבודה לבין צוות העבודה עצמו.
הבעיה היא שבהרבה סוכנויות שיווק יוצרים מסך יזום בין אנשי השירות לאנשי המכירות וגורמים לכך שאנשי המכירות ירגישו שיש להם צוות מפואר, אבל בפועל אין לזה גיבוי.
זה לא שאין צוות עבודה, אבל הצוות הוא לא תמיד מנוסה, מקצועי, שירותי, פנוי לכל לקוח וכדומה וזה משהו שאנחנו נוכל להרגיש בשיחה אחת עם כל צוות העבודה שזה אומר הקמפיינר, מנהל הלקוח, הקופירייטר והמעצב הגרפי.

עבודה עם החברות הכי גדולות לא אומרת כלום
יש כלי שיווקי שנקרא "הוכחה חברתית" שתפקידו לתת ללקוח תחושת ביטחון בעסק שמציע שירותים או מוצרים כאלה ואחרים. מהסיבה הזו הרבה מאוד סוכנויות שיווק יציגו לכם הוכחות חברתיות שונות כמו שת"פים עם חברות מאוד גדולות או שהם יציגו באתר שלהם לוגואים של חברות נחשבות ויתנו לכם את התחושה שלקדם אתכם זה מניה בטוחה.
חשוב לזכור שמה שעושה את השיווק שלכם מוצלח זה הצוות שבונה את השיווק ושאם אתם משלמים 3,000 שקלים לסוכנות, אתם לא תקבלו את אותו הצוות שבנק כזה או אחר קיבל ולכן תנסו שלא להתרשם מלקוחות שעבדו איתם.
במקום זה דברו עם צוות העבודה שעתיד להיות איתכם ותשאלו אותם "איזה תוצאות אתם מביאים כיום ללקוחות שהם דומים לי או בתחום שקרוב אליי?"

משווקים קטנים לא תמיד רעים…
יש מי שמעדיפים לעבוד עם משווקים קטנים. אין בזה בעיה אבל חשוב לדעת שמשווק דיגיטלי בתחילת דרכו יכול להיות הצלחת העונה או נפילת העונה.
כשקל לשווק אתכם, מה שאיש דיגיטל צריך להביא איתו זה בעיקר מחויבות עמוקה להצלחה שלכם – מה שהרבה פעמים יש לאנשי שיווק בתחילת הדרך.
כשאתם נמצאים בתקציבים גבוהים, עם משפכי שיווק מורכבים, עם דרך שצריך להעביר את הקהל, ועם קושי מתמיד בגיוס לידים בתחום שלכם – איש השיווק שלכם חייב להיות מתוחכם וגם להביא איתו את המחויבות.
ואיך מזהים משווק מתוחכם?
(סרטון יוטיוב עם הטקסט: הוא לא מדבר איתכם על הקמפיין או על מה לוחצים אלא על כל העסק, הוא רואה את התמונה המלאה, הוא מסתכל איתכם על הגדלת שווי הלקוח, הוא מבין מה זה מסע לקוח ואיך מתכננים מסע לקוח מורכב, הוא יצר, עשה ובנה בעצמו מסעות לקוח והוא נכנס קצת לכובע של "יועץ עסקי". נדיר למצוא כאלה, אבל זה אפשרי…)

חוות דעת והמלצות…
חשוב לא לקחת את ההמלצות וסרטוני ההמלצה שהסוכנות מראה לך כמשהו אובייקטיבי. מן הסתם הם ישימו רק דברים שמפארים אותם בפרונט. מהצד השני – חוות דעת בגוגל או דירוגים בעמוד הפייסבוק אלו דברים קצת יותר אובייקטיביים.
השלב השני והמתקדם למי שרוצה לוודא שהוא עובד עם אנשי מקצוע טובים זה לחפש ולדבר עם אנשים שנתנו חוות דעת ולא לדבר עם מי שהסוכנות נותנת לך! כן זה דורש עוד עבודה אבל זה אולי הפרמטר שייתן לכם אינדיקציה הכי טובה לאופי השירות של הסוכנות ולתוצאות שלה.

ערנות אקסטרה בחודשים הראשונים
מרבית העבודה הקשה לסוכנות דיגיטל לעסקים היא בתחילת הדרך השיווקית. זה אומר שאם אנחנו מרוצים אחרי 3 חודשים אנחנו כנראה נהיה מרוצים גם אחרי שנה ו-3 חודשים.
מהסיבה הזו מה שאני רוצה שתעשו כאן זה שתהיו בבקרה, בתקשורת ובשיפורים מאוד מהירים ב-3 חודשים הראשונים. המטרה שלכם היא לתת הכל ולבדוק את הסוכנות לעומק בזמן הזה.

לסיכום
יש הרבה סוכנויות שיווק בישראל ורובם המכריע עושות עבודה פח אשפה. מצד אחד זה מבאס, מצד שני אי אפשר לגדול בלי שיווק דיגיטלי חזק נכון לשנה הזו ולכן אנחנו רוצים לבחור את הסוכנות שלנו בקפדנות יתרה.
אם אתם רוצים לדבר איתנו ולראות אם ואיך הצוות של ביונד מרקטינג יכול לסייע לכם, אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטים ויועץ משפכים יחזור אליכם בקרוב.

אולי יעניין אותך גם...

לשיחת ייעוץ מלאו את הטופס